W ramach projektu przewidziano kampanię prowadzoną on-line i w mediach społecznościowych, realizację i emisję dwóch cykli programów TV: dla dzieci i dorosłych, przeprowadzenie konkursu dla uczniów szkół podstawowych oraz przeprowadzenie szkolenia medialnego dla pracowników Inspekcji Ochrony Środowiska – „Jak komunikować o ochronie środowiska”.
Działania skupione będą na odbiorcach dorosłych, poprzez m.in. programy TV, produkcje influencerów popularnonaukowych oraz na dzieciach i młodzieży poprzez emisję serialu animowanego oraz cyklu programów TV. Produkcje pokażą zakres działań Inspekcji, wskazując społeczeństwu, do kogo się zwracać w przypadku podejrzenia naruszeń prawa ochrony środowiska. Projekt uzmysłowi społeczeństwu, że każdy ma prawo do reagowania na nieprawidłowości i powiadamiania o nich odpowiednich organów.
Planowane efekty:
Kształtowanie wrażliwości społecznej na konieczność ochrony środowiska oraz informowanie o działaniach prowadzonych przez Inspekcję. Materiały przygotowane na potrzeby projektu będą miały na celu zachęcanie obywateli do reagowania na przypadki niezgodnego z prawem korzystania ze środowiska i zgłaszania ich do Inspekcji. Będą również propagować wiedzę na temat form ochrony przyrody istniejących w danym regionie.
- W grupie dzieci efektem będzie uwrażliwienie oraz rozbudzenie ciekawości tematyką przyrodniczą.
- W grupie pracowników samorządów, dziennikarzy, organizacji pozarządowych i uczelni – efektem będzie posiadanie wiedzy na temat podziału kompetencji i zadań między instytucjami publicznymi w zakresie ochrony środowiska.
- W grupie pracowników IOŚ – posiadanie wiedzy i narzędzi, które pozwolą we właściwy sposób komunikować o ochronie środowiska oraz zadaniach inspekcji w tym zakresie.